Login
Bilmesse & Brugtmarked
Støt vores sponsorer - de støtter dig!
Jacob Lynegaard
B-Bodyimport
Hans Bruun
Street Parts

FDA campingvognen er på Fast and Furious

Hej med jer

FDA campingvognen er på Fast And Furious i weekenden her d.29-30/4 + 1/5.

Kik ind og få en sludder og kop kaffe på standen.

Jesper, Helle og John passer standen på skift og vi glæder os til, at se jer.

Husk også jeres medlemskort. I for 50 % på indgangen.

Vi ses.

Mvh. John

Facebook Status

Marcus Abbot Vesterholt Dreyer
3. marts 2015 at 22:21

Jeg håber der nogen herinde, der kan hjælpe mig med et spørgsmål:

Hvad er proceduren og reglerne for, når man udskifter sin originale motor med en større eller nyere? Dette kan eksempelvis være fra smallblock til big block, eller fra en første generations 350 smallblock til en anden eller tredje generations 350 smallblock.
Heri kan der f.eks. være en betydelig effektforøgelse eller en forskel i motorernes opbygning samt en betydelig forskel i forurening osv. Er det bilen eller motoren (eller måske en tredje ting eller en blanding), der afgør, hvordan ændringen bedømmes og vurderes i forhold til regler og afgifter?
Hvad skal der gøres for, at bilen kan komme ud at køre lovligt med den nye motor, og hvordan bliver en eventuel afgiftsforøgelse fastlagt (og af hvem)?

Jeg har søgt at læse om dette, og er altså ikke blevet synderligt klogere. Mit indtryk indtil videre er lidt, at det kan tolkes på forskellige måder.

Erik Kjærgaard Hvis du er medlem af FDA skriver du til syn@fda-biler.dk og oplyser dit fda nummer. så svare vores synsfaglige ekspert på dine spørgsmål

4. marts 2015 at 07:36

2

Frank Therkelsen Har du prøvet at spørge de kloge på http://www.usabilforum.dk ;-)

4. marts 2015 at 07:43

Peter Michael Jensen Er din bil veteran reg. så må du kun sætte en motor i som den bilen er født med. Vil du have 4-500 hk og dermed en anden motor så er der kun en vej at gå, og det er at reg. bilen som en Hot-rod. Hvilket vil sige ny afgift og en masse test af bilen, som skal fortælle om resten af bilen kan klare de kræfter. Imellem disse to måder at reg bilen på er der en gråsone som nogen bruger men de er ikke lovlige efter stattens egne regler og man vil få problemer ud af det. Så det er en god ide at tænke sig om.

4. marts 2015 at 08:25

Erik Kjærgaard Marcus Abbot Vesterholt Dreyer jeg kan se du har skrevet til vores syns-ekspert. Bemærk han er ikke synsk-ekspert, så det kunne godt være du skulle lidt om hvad du vil tale med ham om og måske et telefonnummer :-D

4. marts 2015 at 14:12

1

Preben Bønnelycke Peter mener du virkelig hvis man skifter motor på en bil som eksempel er født fra fabrikken som spender fra en 170 cui til 427 cui. Skal skal registers som en hot rod ? Hvis bilen er født med samme bremser styretøj mm fra fabrikken ?

4. marts 2015 at 14:43

1

Peter Michael Jensen Sådan en bil findes ikke, der er altid forskel på undervognen om bilen er født med en række 6er eller en big-block. Kører bilen ikke med den motor eller en magen til som bilen er født med, så burde bilen ikke kunne reg. som vetteran bil med 8 års syn og så videre. Men hvem tjekker bilerne, det er der jo ingen som gør så det er op til ejeren af bilen at vide om alt er som det skal være. Håber du forstår det jeg skriver.

5. marts 2015 at 08:29

1

Preben Bønnelycke Det er ikke korrekt at sådan bil ikke findes eksempel er Ford Galaxie i 60ene født med en 200 cui til 427 og 428 med samme undervogn bremser mm. Jeg har lavet en del af dem med forskellige motorer og bremse styretøj bærearme og alt andet er det samme og det gæller også for de fleste fairlane mm

5. marts 2015 at 11:40

2
Erik Kjærgaard
Facebook Icon26. februar 2015 at 18:35

En epoke er død

Facebook Picture
Ernest Hemmings, 1926-2015 | Hemmings Daily

blog.hemmings.com

Ernest Hemmings in 2001. An Illinois parts dealer who created an institution in the world of automotive history, Ernest Robert Hemmings, the father of Hemmings

Teddy André Vogelsang Vandborg R.I.P

26. februar 2015 at 21:18

Geo Velthuis
22. februar 2015 at 16:09

Hej jeg arbejder på at få min chevy elcamino på danske plader men jeg mangler en data erklæring ved i hvor man kan franskmand såden en håber på at få noget gode svar da jeg er lidt på bare bund ;)

Simon Aronsson Du skal da ikke bruge en data erklæring,

22. februar 2015 at 16:40

Preben Bønnelycke Mener det er fra midt i 1977 og frem så skal der være en data erklæring søen Jensen og autoclasen laver dem mener det koster ca 4000kr

22. februar 2015 at 16:49

Johnny Bremsøe Lohmann Hansen Fik min godkendt med en udskrift tra Bil årbogen.. søg på din pågældende årgang.. der står vægt og specifikationer. De er gratis.. pøj pøj med projektet

22. februar 2015 at 17:12

Geo Velthuis okay tak for svarende jeg var nemlig oppe ved synshallen i fredags og de sagde at de skulle bruge den

22. februar 2015 at 18:17

Chris Frandsen Hvad er årgangen på bilen?

22. februar 2015 at 19:21

Geo Velthuis Den er fra 78

22. februar 2015 at 19:27

Chris Frandsen Skat bruger bare Info fra bilårbogen- så som skrevet ovenfor. Køb en og tag med.
Søg evt på amazon.com efter den

22. februar 2015 at 19:30

Geo Velthuis Er du sikker på at det er nok 😃

22. februar 2015 at 19:55

Chris Frandsen Ikke 100 pct, ellers ring evt til en anden synshal og hør hvad de skal bruge af Info og dokumentation 😊

22. februar 2015 at 20:01

Jacob Marx jeg tror ikke det hjælper noget at kontake en anden sysnhal. De kan ikke godkende et toldsyn når der ikke foreligger en dataerklæring på bilen. Jeg har da hørt om synsfolk som brød reglerne og godkendte selvom den manglede, men de får ørene i maskinen hvis de bliver opdaget.

24. februar 2015 at 20:59

1

Erik Kjærgaard Hvis du er medlem af FDA skriver du til syn@fda-biler.dk og oplyser dit fda nummer. så svare vores synsfaglige ekspert på dine spørgsmål

24. februar 2015 at 21:06

2
Martin Boye
Facebook Icon24. februar 2015 at 17:03

Boosted træf hos Dækimporten.D.1.4.2015
Bilmagasinet Boosted har valgt at starte dette års Onsdags træf hos Dækimporten .
Det bliver Onsdag d 1.4 fra kl 17 til 21. Velkommen til en hyggelig aften i butikken. Kom og vis din bil frem og få en snak med gutterne bag Boosted.. Der kan selvfølgelig også gøre nogle gode handler.. Der vil være en god pølsevogn på plads så alle kan få tanket op med mad og drikke.

Vi ses

Martin Boye

Daekimporten
Hattingvej 9
8700 Horsens
Denmark

PH +45 75626388
http://www.daekimporten.dk

Facebook Picture
Flemming Jørgensen
6. februar 2015 at 09:44

Per Abildskov Gælder disse regler også for reservedele og pladedele til samlobljekter (1963 Galaxie) ???

22. februar 2015 at 07:45

Thomas Angelo Guldving Ved reservedele, skal de nok være originale, dvs ikke repro. TROR jeg. Men oveni hatten, skal afsender så og sætte de rigtige toldkoder i toldpapirerne, ellers toldbehandler Skat dem sikkert ikke korrekt.

24. februar 2015 at 13:58

Torben Svendsen
Facebook Icon24. februar 2015 at 08:39
Per Abildskov
23. februar 2015 at 23:16

Hej Alle
Igen i år prøver Bøllingså Bryghus i Engesvang at lave Veteran/Amarikaner/Special træf den sidste Søndag i månederne Marts-September og hertil mangler jeg frivillige. Jeg har lovet at stå for arrangementet men kan ikke selv være der alle gangene (bl.a. Marts og April). Vi skal være min. 3 hver gang. En i baren (den kan vi nok klare via vore egne Bartender frivillige), en til at sælge pølser og brød og en til at sparke dæk sammen med dem der kommer med deres Biler, Motorcykler, knallerter eller cykler.
Der vil være fadøl og pølser til dem der hjælper til. Jeg håber at få så mange at det ikke behøver at være de samme der trækkes på, hver gang.
I år vil der blive udeservering, da der bliver opsat en Pavilion ude i "sanse" haven. Lad mig høre fra jer.
Hilsen Per Abildskov.

John Smidt
Facebook Icon22. februar 2015 at 22:02

Firebirds og Thunderbirds

Facebook Picture
Medlemsklubber
Kommende Træf
Gamle Indlæg
Hvem er Online
  • 0 medlemmer.
  • 2 gæster.